۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
سرخط خبرها

بازتاب آتش بازی حوثی‌ها در قلب ابوظبی

  • کد خبر: ۹۶۳۱۵
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
بازتاب آتش بازی حوثی‌ها در قلب ابوظبی
در حالی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات بزرگ و استراتژیک موفق شدند مناطق حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار دهند، مسئولان ابوظبی همه تلاش خود را به کار بسته اند تا عملیات مذکور را کوچک جلوه دهند و به گونه‌ای القا کنند که عملیات یمنی‌ها تنها منجر به وقوع چند آتش سوزی ساده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با ادامه تجاوز آشکار ائتلاف عربی با محوریت عربستان سعودی و امارات متحده عربی به یمن و محاصره و بمباران پی در پی مردم مظلوم این کشور و سکوت مجامع بین المللی، نه تنها چشم انداز پایان این جنگ خونین مشخص نیست، بلکه در روز‌های گذشته، این درگیری‌های نظامی تشدید شده است.

اخیرا در پی تلاش‌های مزدوران وابسته به امارات برای پیشروی به سوی استان شبوه، بار دیگر صنعا هشدار‌های خود را از سر گرفت و به مقامات این کشور تأکید کرد که بانک تهیه شده از اهداف برای حمله در امارات، در تیررس موشک‌ها و پهپاد‌های یمن قرار خواهد گرفت. اما ابوظبی که بی توجه به این هشدار‌ها به اقدامات متجاوزانه خود در یمن ادامه می‌داد، شنبه ۲۵ دی، بار دیگر با تذکر عملی و تنبیهی صنعا غافلگیر شد. یمنی‌ها موفق شدند با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک، عمق خاک امارات را در منطقه صنعتی المصفح هدف حملات شدید خود قرار دهند و خسارت‌های زیادی به ابوظبی تحمیل کنند.

واکنش‌های جهانی به «طوفان یمن»

در حالی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات بزرگ و استراتژیک موفق شدند مناطق حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار دهند، مسئولان ابوظبی همه تلاش خود را به کار بسته اند تا عملیات مذکور را کوچک جلوه دهند و به گونه‌ای القا کنند که عملیات یمنی‌ها تنها منجر به وقوع چند آتش سوزی ساده شده است. اما محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارا... یمن، درباره عملیات استراتژیک این کشور علیه مواضع حساس امارات گفت: امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی‌ها موجب شد نیرو‌های یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به اندازه کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. ما پاسخ حمله را با حمله می‌دهیم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که آمریکا در همکاری با امارات و سایر شرکای بین المللی، عاملان این اقدام را بازخواست خواهد کرد. در مقابل، ضیف ا... الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، با انتشار توئیتی درباره حمله پهپادی انصارا... به امارات و واکنش‌ها به آن نوشت: «پیام تنبیهی که باید به امارات و عواملش می‌رسید، رسیده است. بوق و کرنای مزدوران و سازمان‌هایی که از پول شیخ نشینان در خلیج فارس تغذیه می‌کنند از جمله سازمان ملل و شورای امنیت بلند خواهد شد و موجی از محکومیت ایجاد می‌شود، اما ما به غار غار کلاغ‌ها و وزوز مگس‌ها اهمیتی نمی‌دهیم.»

آسیب پذیری امارات و همدستانش به رخ جهان کشیده شد

جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفتگو با «دانشجو» درباره حمله اخیر نیرو‌های یمنی به امارات گفت: عملیات حمله نیرو‌های یمنی به امارات، دشمن را مجبور به خویشتن داری خواهد کرد. آسیب پذیری امارات و همدستان او در این حمله به رخ جهان کشیده شد و در حقیقت این حمله نشان داد اگر امارات اقتصاد یمن را فلج کرده است، یمن هم قدرت تضعیف اقتصاد امارات را دارد.

انفجار در امارات ریسک سفر به این کشور را در کل جهان افزایش می‌دهد. این انفجار صادرات نفت این کشور را با مشکلات جدی روبه رو کرد، پرواز‌های ابوظبی متوقف شد و این اتفاق ضرر‌های فوق العاده‌ای به اقتصاد، سیاست و سایر ارکان این کشور وارد کرد. وی افزود: امارات از زمان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آسیب پذیر شد؛ لذا ضربه به امارات در حقیقت ضربه به حیثیت رژیم صهیونیستی هم هست.

پیام حمله یمن به امارات برای آمریکا و انگلیس آن است که مزدوران شما هرچند گاوشیرده هستند، قابل اعتماد نیستند. پس از این حمله اتاق تصمیم گیری امارات تشکیل شد و سفارت‌های آمریکا و انگلیس در این کشور به دست و پا افتادند، این در حالی است که یمن چیزی برای از دست دادن ندارد که آن‌ها بخواهند حملات تلافی جویانه انجام دهند. این عملیات تأثیر بسیار مهمی در بازدارندگی امارات و عربستان خواهد داشت.

ادامه جنایت ائتلاف عربی در صنعا

دیروز، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، در پاسخ به حملات هوایی یمن به خاک امارات، حملات جنون آمیز خود به غیرنظامیان یمنی را افزایش و همچنین در دو نوبت، ساختمان پارلمان در خیابان «الستین» غربی و نیز دانشکده نظامی در پایتخت صنعا را هدف قرار دادند. پایگاه خبری شبکه «المسیره»، در این باره نوشت: «شمار قربانیان حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی آمریکایی به محله اللیبی در شهرستان معین، واقع در استان صنعا به ۱۲ شهید و ۱۱ مجروح رسیده است که برخی از آن‌ها زن و کودک هستند. انتظار می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابد، به ویژه که هنوز برخی قربانیان زیر آوار هستند و عملیات امدادرسانی به آن‌ها ادامه دارد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->